20 februari, 2009

Ny TC på jobbet!

Grattis E. Passar dig!

Annars har det varit en liten halv jäktig dag eftersom jag varit sjuk denna vecka och var tvungen att gå vid 14 idag så fanns det en del jag ville ha gjort innan jag gick hem.

Fick iordning på det mesta iallafall så det känns skönt, på Måndag är det dax för mitt första Teammöte äntligen. Då tror jag att dom sista bitarna och rutinerna hamnar på rätt plats.

Anledning till min tidiga hemgång berodde på att vi skulle få våra vaccinationsprutor idag äntligen.

Jag ringde om dessa sprutor för nästan 2 Månaders sedan, Sköterskan kan inte boka in oss innan en läkare gjort en ordination så hon la in det till honom. När hon inte ringt efter 2 veckor så ringde jag upp det hade inte kommit tillbaka från läkaren, så dom bad mig avvakta visst inga problem.

När vi fortfarande inte fått något besked så ringde jag igen fortfarande inget.
Sedan har jag väntat och väntat, sist jag ringde så hade Centrum Vårdcentral flyttat till Skärvsta så nu hittade dom inte beställningen på ordination till läkaren. Vad fasen!!!

Iallafall så i Fredags ringde läkaren för att konsultera vilket vaccin jag skulle ta, D´s var redan klart. Så infade han att sköterskan skulle ringa i början på veckan för att boka in tid. När jag låg hemma i Tisdags så ringde jag efter 13:00 när ingen ringt, fick till svar att sköterskan som ringde upp att det hade varit så mycket så dom inte hunnit. Hmm!!

Iallafall fick vi nu tid idag och när vi kommer tror ni att vi var inbokade?? Nopp inte det.
Efter mycket väntan så äntligen är det klart.

Inga kommentarer: