08 mars, 2009

brukar inte men jag måste!

Jag brukar inte skriva om nyheter och min åsikter på bloggen. Mycket därför jag inte orkar bry mig så mycket, kalla mig ego om du vill. Men främsta anledningen är för att jag inte vill skriva om något som sedan riskerar att bli en diskussion här på bloggen.

Inte för att jag är rädd för att stå för min åsikter men för att det inte är därför jag bloggar.

Men nu måste jag skriva av mig. Och detta angående sporten och det politiska inverkan eller nåt sånt.
Iallafall har dom dag efter dag nu diskuterat tennis tävlingarna ( inte så insatt vad det är för cup men) mellan Sverige/ Israel och att dessa tävlingar är politiskt fel. Det uppstår demonstrationer och oroligheter.

Igentligen vet jag inte vad jag tycker är värst, småpojkarna som man ser på tv som springer fram i sina bombarjackor och rånarhuvor och sparkar på polisbilarna. Eller dom vuxna som är där för att kolla på eländet för att dom är nyfikna!! Precis så var det en kvinna på radio i förrgår som sa att hon var där för att hon var nyfiken på det elände som utspelade sig, med polishelikoptrar i luften. HALLÅ! jaja ska inte säga att jag inte vore nyfiken om jag bodde i närheten men jag hade inte gåt dit för att kolla på det. Troligast hade jag nog gärna köpt en biljett och varit där och kollat istället. Nu vet jag dock inte hur det blev, vet att dom diskuterade att det inte skulle vara någon publik men skulle man kunnat hade jag varit där.

Det som igentligen stör mig mest är just dessa småpojkar som jag såg på tven igår vet dom verkligen varför dom är där. Vet dom varför det ser ut som det gör i Israel? Eller är dom där för att dom bara har lust att bråka?

Ja det kan ju vara jag som är helt fel ute i detta ämne men jag var tvungen att skriva av mig lite

Inga kommentarer: