14 maj, 2009

Försäkringar!

Jag har så dålig koll på vilka försäkringar vi har, hemförsäkring, olycksfallsförsäkring och allt vad det är. Så jag tänkte att vi skulle ta tag i det i helgen. Måste kolla lite med mamma och pappa vad det är man ska tänka på och vad jag kanske har via dom sedan tidigare, kanske dax att ta över det.

Sedan måste man ju teckna till Knodden också, och sparkonto till Knodden så ordnas också.

Så sitter jag här vid min dator väntar på att mamma ska kliva upp äta frukost och ringa mig och säga att hon är på väg =)
Har tv på och hör om en kvinna som skulle teckna en olycksfallsförsäkring tyvärr hörde jag inte vilket bolag det var via,iallafall fick hon avslag för att hon hade för högt BMI??? jaha så då är man inte värd något eller vad??
Nyhetsmorgon ringde upp detta bolag för att fråga varför och ju mycket riktigt det var korrekt att hon fått avslag då BMI var förhögt, dom frågade då och man fick avslag om man rökte också, Gissa svaret,,, NEJ då detta var en svårare situation för människan, än högt BMI???

Jag är ledsen men jag förstår inte,,,,,,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, trygg-Hansa har iaf en bra barnförsäkring och du kan tecka en gravidförsäkring där oxå som är gratis o även en annan lite mer avancerad försk. om man kan säga så för lite över tusenlappen. Gå in på deras hemsida o titta. Jag har även min olycksfall fritid där, o jag är nöjd med den.

MVH// FJ

Malin sa...

FJ: Tack vad snällt ska jag kolla när jag kommer hem.Vet att tjejen på Nyhetsmorgon också skulle välja trygg-Hansa verkar som dom är bra. Så det ska jag kolla på!/Malin