02 maj, 2009

Funderingar!

Är det dåligt att ha bra självförtroende? Eller är det så att om du har det så ska du hålla tyst om det??

När jag skrev mitt senaste inlägg här på bloggen, Rubrik Spegelbild! Så resulterade det i flera anonyma kommentarer, jag har aldrig fått så många på bara 1 inlägg och dom gånger jag tidigare fått en negativ kommentar eller vad man nu ska kalla dom så har jag alltid publicerat dom och besvarat dom. Detta eftersom detta är min blogg och mina tankar som jag står för annars skulle jag inte skriva dom här.

Men dom kommentarer jag fick på detta inlägg gjorde mig faktiskt lite ledsen.
Jag är glad att jag är gravid, njuter i fulla drag över den växande magen, längtar till den dag som knodden kommer ut till oss, längtar så jag blir tokig till ultraljudet om typ 1 vecka. Går gärna sakta förbi spegel så jag kan kolla extra länge på magen.

Det känns otroligt att jag fått möjligheten att få bli mamma och att D ska bli pappa. Att vi ska få en liten knodd som har lite av oss båda och förhoppningsvis ingen av våra personligheter =)


Men att när man försöker beskriva detta och får tillbaka kommentarer som: " Det är därför du bara har tajta tröjor på jobbet för att du tror att du är så snygg för att du är gravid."

" Ja ha så man kan bara var snygg om man är gravid?"

Ja då vet jag inte vad jag ska svara och alla kommentarer raderades. Tro nu inte ni/du som skrev dessa kommentarer att jag kommer känna mig mindre vacker eller tycka mindre om att vara gravid. Nej det fungerar inte på mig. Jag har längtat så länge så nu kan ingen ta bort mina lycko känslor.

Nu ska jag iallafall få massage av min kära Sambo då jag har ont i ryggen idag.

Kram till er alla mina vänner där ute!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, helt rätt. Skit i vad andra tycker o var glad ist. Avundsjuka kallas de =) ha de gött.

//gravid =)

Erna sa...

Hej Malin!

Jag vet inte hur jag hittat till din blogg men jag gillar och läsa den, har aldrig förr vågat kommentera men nu traskar jag bara in, och önskar er Lycka till!

jätte fin magen du har, har sett dig på stan flera gånger,känner igen dig eftersom min sambo jobbar med dig, sen är då så att min mamma bor granne med dig *ler*. Som ANONYM skerv så skit i vad andra tycker, att vara gravid är nog det underbaraste som finns.Så njut av denna tiden du..

Kram !

Nettan sa...

Du gör rätt i att ignorera sådana där fåniga kommentarer...
Passa på att NJUTA av din graviditet!!!

Malin sa...

Tack snälla ni!!

Och Erna jo jag har förstått att din mamma bor här :) trevligt att du tittar in, du är så välkommen.