26 juli, 2009

Illamående så sent!

I början av graviditeten kände jag inte av något illamående alls, super skönt då man hört om dom som mått riktigt dåligt och då framförallt på mornarna.
Jag var enormt trött från början sova på soffan från jag kom hem tills det var dax att sova och hade ändå inga problem att sova hela natten.
Det gick över en mitt in på graviditeten.

Nu på slutet har tröttheten kommit tillbaka men det fick jag ju förklaringen på sist hos BM. Så det jobbar vi på att lösa nu, har börjat med järntabletterna då det blir enklare så. Hoppas bara att inte magen pajar. Men då testar jag Blutsaft tror jag, inte speciellt gott men magen tar inte stryk.

Men när det gäller illamående så mår jag så illa ibland, fruktansvärt jobbigt. Jag kan inte ligga på rygg, blir nästan svimmfärdig på bara någon minut, det går dock över så fort jag lägger mig på sidan.
Men sitta börjar bli jobbigt också, magen blir ihoptryckt vilket gör att jag blir illamående.

Har förstått att det inte är ovanligt att må illa på slutet av graviditeten eftersom magen växer och trycker på nerver och organen blir också ihop tryckta något.

Jaja hoppas det blir något bättre iallafall.

Inga kommentarer: