28 juli, 2009

test av ny tjänst

Tänkte att jag skulle testa den nya "få svar på allt" smstjänst RAKEL.
Super enkelt man skriver sin fråga och skickar till just RAKEL det vill säga 72535.

Min svåra fråga löd: Vem mördade Olof Palme?
Fick vänta bra länge innan jag fick något svar, ja det är ju klart mördet är ju inte löst så dom kanske tänkte försöka lösa det innan jag fick svar. =)
Men så kommer svaret och det löd:

Vem som mördade Olof Palme diskuteras i följande artiklar:
Man fick du nummer förslag att skicka ett sms till igen för att få den artikel man var intresserad av. Och namnet på 6 olika artiklar.

Vilken j*vla svar. Jaja kanske skulle ha tagit en fråga som det faktiskt finns en exakt svar på.

2 kommentarer:

Peter K. sa...

Det är just så här såna företag tjänar sina pengar. På folk som är så pass korkade att de inte kollar upp vad som gäller innan.
Rätt åt dig.

Malin sa...

Men vänta nu ? Vad som gäller? Jag fick svar på min fråga inga problem där inte, plus att första gången man skickar sms till dom så kostar det inget, just därför jag ställde denna lite "svåra" fråga.
Så Peter ärlig läs på vad som gäller själv vet ja....