03 augusti, 2009

5 Måndagar planering!

Min plan är att stor städa ett rum varje måndag.
Med stor städning menar jag alla skåp och lådor, rensa, putsa fönster.

Måndag 1:

Köket:

Alla skåp, tvätta ur dom, rensa.
Kylskåpen, rensa och tvätta ur
Frysarna, behöver inte frostas av men rensas.
Putsa fönster.
Se om jag kan få plats med sakerna i vittrinsköpet i köksskåp.
Vitrinskåpet ska då tas bort.
Damsuga ,Skura golv.

Köpa blommar till fönstret vi har inga idag.

Måndag 2:

Hallen nere:

Rensa i alla korgar, barnytterkläder ska få plats i 2 av dom.
Sätta fast klädstången.
Rensa garderoben.
Damsuga, skura golv.

Toa nere:

Ska storstädas.
Ta bort en gammal plats hängare som sitter.
Köpa ny sådan.
Svarta detaljer ska inhandlas, så som handdukar och burkar, ev korgar för förvaring.
Fogen måste målas.
Damsuga, Skura golv.

Måndag 3:

Vardagsrummet:

Sofforna ska tvättas med skinntvätt.
Mattan ska grundligt damsugas.
Fönster putsas.
Städa i bokhyllor och vitrinskåp.
Rensa brudkistan.
Damsuga, skura golv.

Måndag 4:

Hall uppe:

Rensa alla garderober och i klädgarderoben.
Måla plankan för våfflan vit.
Damsuga, skura golv.

Badrummet:

Rensa skåpen.
Ordna med bra förvaring.
Skura duschen.
damsuga och skura golv.

Måndag 5:

Sovrummet: Vårat

Rensa våra sängbord dom ska tas bort.
Rensa mitt sminkbord. Ordna med bra förvaring där.
Putsa fönster, byta gardiner.
Damsuga, skura golv.
Eventuellt byta sängkläder om det inte gjorts nyligen =)

Sedan är mina semester Måndagar slut.
Men jag har då 2 veckor semester och sedan föräldrarledigt fram till knodden kommer.
Jag ska då ordna med allt det sista i barnrummet, tvätta barnkläder och greja på, men under dessa 4 veckor eller vad det blir ska jag ta det lungt så ingen stress där inte =)

Så nu kan jag inte sitta här längre, självklart är det så att min plan kan förändras beroende på hur jag mår.







Inga kommentarer: