16 augusti, 2009

Dop klänning

Att våran knodd ska döpas är för mig en självklarthet, varför jag vill detta beror nog på olika saker, alla i min familj är döpta och jag ser det lite som ett fint sätt att välkomna knodden till familjen och det tillsammans med släkt och vänner.



Nu är ju inte våran knodd född ännu och planering för dop finns endast långt bort i tankarna, det är ju Jul så tätt inpå födelsen så dop för bli i början på nästa år.



Dock råkade jag hitta dessa klänningar när jag var in på Linus & Lotta och tittade på barnkläder.

Och eftersom våran släktklänning blivit till åren och numera hänger på väggen hos min moster, då den syddes och bars första gången av henne. Så gör ju detta att vi måste börja på en ny =)




Dopmössa ? Jag vet inte det är klart det blir ju på vintern,,,





En dotter
Ett barn är ett mirakel

väl värt att vänta på.

Det största och det bästa

en mor och far kan få.


En dotter kan förtjusa


från början med sin charm.

Och gärna blir hon buren

av någon villig arm. '


Men snart hon börjar tröttna'

på att bara vara rar.


Och livet har så mycket

som lockar och som drar.


Den tiden går så fort

från liten tjej till stor.


Dock är hon alltid älskad

långt mera än hon tror.




Kanske denna klänning ?



En son
Från livets första steg


han testar vad han får

Han skrapar sina knän

och torkar bort en tår


Men barkbåten han gjort

förs ut på öppet hav

när sonen ska bli man

och möta nya krav


Hans pojkrum blir nu tomt

för söner är ett lån

och ständig närkontakt

byts ut mot telefon
Men trots att åren går


och han blir stora karln

förblir han alltid son

och älskad som ett barn



Eller någon av dessa?























Inga kommentarer: