10 augusti, 2009

MVC besök!

Så har vi varit på ett nytt besök hos barnmorskan.
D var med denna gång.

Igentligen skulle dom inte kolla Järnvärdet, men eftersom jag hade så lågt förra gången och jag inte tagit tabletterna som jag borde så ville jag kolla ändå.

Det låg lägre denna gång 100 från förra gången 112. Jag brukar normalt ligga på 133.
Så det är dax att tampas med tabletterna ändå. Ska även börja med blodbröd och Mese igen. Och sedan fick jag tips om plommon för att få igång magen.
Så nu kör vi!

Annars såg allt bra ut, jag ligger på mittenstrecket kanske lite under denna gång.
Gått upp lite mer i vikt. ca 12 kilo sammanlagt.

Nej nu ska jag göra mig iordning ska nämligen äta lunch med mamma på stan.

4 kommentarer:

Syrran sa...

Hej syrran, varför inte blutsaft? Det är nog snällare mot magen än tabletter. Vi pratade om det på farmakologin (inte direkt blutsaft, men vätskor/tabletter i stort), vätskan tas upp snabbare och lättare av kroppen än tableterna som måste brytas ner. Dessutom "rekommenderar många barnmorskor idag Blutsaft till gravida. Både på grund av dess snabba påverkan på järnbalansen och för att den inte har någon negativ påverkan på magen" Enligt deras hemsida. =) Kram

Malin sa...

Vilken tur jag har som har en syster som gått farmakologi =) min barnmorska har inte tipsat om blutsaft, men det blir inhandling av det idag. Kram

Syrran sa...

=) Smakar skit, men de kan de va värt!

Malin sa...

Fast jag tycker inte att det är så farligt, inte som hade trott. Är inte så mycket man måste dricka heller.